instagrammers

Instagram

24.9.12

TFR 2012 Day 2



Hari kedua ni, lepas subuh terus bangun. Takde dah nak pending-pending mata ni kata 5 minit 5 minit. Nak kejar ke makan punya pasal. Takut tak sempat macam dinner malam semalamnya. Uishh buruk bebenor perangai mak buyong ni kalau diingatkan balik. Tapi takpe boleh buat alasan. Kata bukan aku yang nak sangat makan ni semua tapi anak dalam perut ni hah. Haha. Boleh gitu? Bangun pepagi ni rasa bercinta pulak tang nak mandi tu. Aku satu jek tak berkenan is dalam bilir air dia tu takde shower area. Yang ada cuma bathtub. Satu pekerjaan pulak aku nak kena mamanjat bathtub tu hari-hari. Risau jek takut licin ke apa kan.

Setel breakfast dengan amannya tanpa perlu gelojoh-gelojoh makan, aktiviti seterusnya ada senamrobik. Nak ke taman nun di atas bukit tu pulak. Committee member memang selalu jek offer aku naik buggy tapi amie pulak bunyi elok exercise berjalan nak-nak time lepas makan ni. Baiklah marilah kita berjalan slow-slow naik bukit merentas desa semua. Lepas aktiviti senam-senam tu, ada aktiviti sukan pulak untuk the whole family. Part yang ni aku wakilkan amie jek lah. Heh. Aku hanya mampu jadi tukang sorak saje.

Siap aktiviti semua, lunch. Lepas tu ada masa sekejap sebelum aku proceed to the other class. So mencuri masa lah sekejap untuk naik ke atas lagi. Atas mana? Atas genting nun. Awana ni boleh dikatakan di tengah-tengah genting tu. Tak sampai lagi ke atas tempat orang main ride tu semua. Untuk naik ke atas tu, ada lah dalam 10 minit lagi by car. Alang-alang dah pergi ke genting ni, nak jugak tengok apa yang ada kat atas tu kan. Masa sampai kat atas ni, kereta sangatlah banyak. Parking penuh. Jalan bersimpang siur. Pening okeh. Tak tahu nak pergi mana dah. Sampai-sampai jek kami nampak First World Hotel. So proceed jek ke situ. Parking adalah sangat jauh okeh. Maybe sebab weekend plus public holiday kan. Gigih aku berjalan dari parking nak ke sana. Masa kat luar ni, pemandangan sangatlah berkabus sampai tak nampak apa-apa. Sejuk. Tapi bila dah masuk dalam hotel tu, takdelah sejuk sangat pun. Masa kat dalam ni, tak ada kemana sangat. Cuma jalan-jalan, tengok-tengok, pusing-pusing, ambil gambar, dah balik. Haha. Tak sampai 2 jam pun rasanya. Sebabnya nak main menda-menda tu semua pun condition aku tak mengizinkan. Pulak tu berkejar sebab ada next class yang aku kena attend. Jadilah. Janji merasa tengok menda tu semua kan.

Balik Awana semula, terus attend kelas seterusnya sampai pukul 6 lebih. Habis kelas nak kena bersiap-siap pulak sebab pukul 8 ada acara yang ditunggu-tunggu. Apa lagi? Annual dinner lah. Tema malam tu glitz and glamour. Kena pakai baju bling-bling ni kalau nak letak harapan untuk best dress. Tapi aku takdelah sampai macam tu sekali. Pakai jek baju apa yang ada. Kosser lah nak berlawa sangat dengan perut memboyot gini. Masa time register tu aku nampak dieorang bagi paperbag coach setiap sorang. Dalam hati ni kata, uishh ada beg jurulatih ke dalam tu. Syiok nye. Sekali bukak paperbag tu nan ado. Ada barang kristal lah. Haha.

Masa time register tu, kita kena isi form untuk lucky draw. Hadiah cuma ada 50 tapi staff ada lebih kurang 150. So maksudnya tak semua yang akan dapat nanti. Masa nak letak form tu dalam balang, aku siap tiup fuh-fuh lagi mintak supaya nama aku naik. Haha. Takdelah berharap sangat tapi kalau dah rezeki kita terima ye dakkk. Hiks..

Masa nak start tu, dieorang announce emcee jemputan. Acappan dengan Isma. Aku ingatkan Isma AF yang perempuan tu. Sekali Isma yang pelakon lelaki dulu-dulu tu. Haha hampeh. Nasib kelakar jugak orangnya. Kiranya menjadilah majlis yang dieorang bawak ni. Habis dinner nak dekat pukul 12 dah time tu. Aku memang serius dah tak larat dah. Mana taknya start dari subuh kot berjaga ni. Ni esoknya nak kena bangun awal jugak untuk aktiviti seterusnya. So terus balik ke bilik. Yang lain aku tengok tengah sakan dok bergambar. Dieorang takpelah, memang dah kenal kan. Aku ni yang tak berapa nak kenal orang sangat, tak kan tetiba nak nyelit pulak kan. So balik ke bilik lah kita. Time for Zzz..


Pemandangan dari tingkat 22

Muka happy baru lepas breakfast

Tengok tu. Sangat jauh ok nak naik ke atas tu. Tapi doc cakap berjalan is a good exercise.


Hah sikit lagi nak sampai tu

Sorak pom pom jek yang mampu

Acara kanak-kanak

Amie pun join gak. Main tiup-tiup tepung.

Suka bebenor bila team dia menang.

Yeayyy dapat goodie bag

Berlakon jek ni. Tumpang posing.

Dekat entrance hotel

Depan hotel first world. Sejuk grrr time ni.

Rilek jek dia ni takde rasa sejuk ke apa ke.

Pelan taman tema

Feeling eifel im in love

Snowing snowing. Macam syiok jek. Tapi tak masuk pun.

Kat dalam time square masa ni.

Sessi red carpet

Acara pembukaan

Dapat dok meja depan sekali. Untunglaaaa…

Acappan & Isma in da house.

Variety of food. Saya sudah jatuh cinta.

Ouh haruskah gangnam menjadi fenomena??

Top 3 best dress.

Muka ada sinyum. =)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...