instagrammers

Instagram

18.9.12

Mengidam bebola ke mengidam ke ikea



Yeayyy.. akhirnya yang diidam-idamkan dah dapat. Apakah itu? Haruslah benda yang aku mengidam sangat nak makan dari 4,5 bulan lepas. Bebola daging. Padahal ada jek jual kat giant. Beli yang frozen goreng sendiri kat rumah. Tapi tekak tak nak kalah. Nak yang kat ikea punya jugak. Jadi menggigihkan diri singgah di KL sebelum ke Genting. 

Masa nak beli ni, aku dah cakap kat amie, nak yang 20pcs punya. Tamak? Haruslah menjadi tamak sebab belum tentu lepas ni boleh pergi lagi ke tak kan. Tapi amie pergi beli tambah lagi 10pcs punya. Pinggan aku dah habis, tapi pinggan lagi satu tak habis. Setamak-tamak aku pun tak de lah rakus sangat nak makan banyak-banyak and pantang aku kalau orang paksa-paksa aku. Sendiri beli sendiri habiskan yek. Masa makan ni dia punya nikmat tu tuhan jek lah yang tahu. Harap anak mummy nanti keluar tak meleleh air liur yek.

Lepas makan, masa tinggal lebih kurang sejam lagi sebelum tutup. Cepat-cepat gerak sebab jauh lagi perjalanan yang nak ditawaf dalam tu. Alang-alang dah sampai, mesti lah nak membeli ye dak. Dah namanya perempuan. Tak kan lah dah datang dari jauh-jauh tak membeli apa-apa kan. Aku memang dah aimed nak cari kotak untuk letak bawak rak tv. Sekarang ni semua cd-cd dok berlonggok jek bawah rak. Esok-esok kalau ada anak kecil, tak kan nak biarkan macam tu. Dah lah rak tu tak berpintu. Jadinya harus cari kotak. Kalau ikutkan amie, “kotak pun nak kene beli ke”. Hehe.. well u taulah isteri u ni kan. Harus semua benda nak dibelinya tapi ada jek auditor yang mengaudit. 

Lepas tu tengok senduk, sudu bagai. Tanya amie, dia ok jek. Lagipun sudu kat rumah dah karat. Dah nama beli kat giant so tak boleh nak expect lah kualiti dia kan. Pakai tak sampai setahun pun. Macam tahu-tahu jek nak ke ikea, terus jadi berkarat sudu yang lama-lama tu. Hah sekali beli dua kotak terus. Senang kalau orang datang ke kan. Tak de lah tak cukup sudu.

Bila nak ada anak ni, haruslah barang untuk anak pun ada kan. Ambil selimut dengan bakul for baby. Very the cute one. Geram jek tengok barang budak-budak semua yang colourful. Kalau ikutkan nafsu, aishh…



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...