instagrammers

Instagram

12.5.13

Selamat Hari Ibu

Pejam celik pejam celik dah lebih kurang 6 bulan aku pegang title ibu. Hoiii bukan senang hokeh nak jadi mak orang ni. Aku taklah kata susah sebab tu mocam bunyi komplen jek kan. Apa yang aku boleh katakan memang bukan senang. Bukan setakat bagi susu, makan, mandi, pakai, tidokan, dah setel semua. Takkkkk hokeh. Kena pastikan kesihatan jasmani dia semua dalam condition yang tiptop. 24 jam yek! Memang sekarang ni tidur 8 jam dah takde dalam kamus hidup. Didikan jugak tak lupa untuk kesihatan rohani. Walaupun orang kata, alah anak belum setahun nak didik apalah sangat kan. Tapi pada aku, anak tu sedari lahir umpama kain putih, kita ni lah yang kena mencorakkan. Ibarat kau canting kain, kalau berseni tangan tu, cantiklah hasilnya nanti. Gitteewww..

Sumpah kalau aku tahu betapa bukan senangnya seorang ibu tu melahirkan, menjaga, membesarkan dan mendidik anak-anak, aku akan pastikan takde sedetik pun dalam hidup mak aku yang boleh membuatkan dia mengalir air mata. Seriously.

Untuk semua wanita yang bergelar ibu, Selamat Hari Ibu!




      XOXO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...