instagrammers

Instagram

21.5.13

Demam



Semalam genap Harz 7 bulan. Selalunya kalau baby Harz beralih bulan mesti dia mendemam ke batuk ke flu ke. Dan setiap kali baby Harz tak sedap badan setiap kali tu jugaklah aku berdoa kalaulah sakit tu boleh transfer ke aku. Tak sanggup hoi tengok dia sakit lemah tak bermaya je. Nak nak kalau flu. Rasa macam susah jek dia nak bernafas sebab hidung tersumbat kan. Kalau kita ni ok lagi lah. Kalau tersumbat boleh jugak pergi sang hembus hingus tu. Syukur Dia Maha Mendengar.

Haritu bila aku dah start rasa perit tekak, malam tu jugak ajak Amie pergi klinik ambil ubat. Takut nanti makin teruk kong kong nak tidurkan anak pun susah. Sekali dapat MC. Of course lah mak suka. Rasanya dalam tahun ni tak pernah lagi MC. So kuranglah sikit rasa tak bersalah tak pergi kerja. Ye aku ni ada penyakit kalau tak pergi kerja tu aku akan rasa bersalah. Entah kenapa entah.

So semalam time cuti dok kampong. Malas rasanya nak balik Bukit Payung. Pagi tu lepas sarap makan ubat semua. Lepas tu tidurkan baby Harz dengan aku-aku sekali tertidur. Standard lah tu kan. Pukul 12 bangun. Tu pun sebab Harz bangun. Gagahkan lah jugak diri ni bangun sebab nak suap dia makan bubur. Padahal time tu rasa macam tak pijak di bumi yang nyata. Kuat betul effect ubat batuk. Pukul 2 tidurkan Harz, sekali lagi dengan aku-aku sekali tertidur. Celik mata dah pukul 3 lebih. Bangun mandi, solat. Aku dah habis makan semua bagai, Harz still tak bangun tidur lagi. Confused kejap aku. Aku ke dia yang makan ubat batuk ni. Aku rasa dia dapat jugak effect kot sebab minum susu df. Aku kalau ada dengan Harz memang bagi df jek. Sayang nak guna ebm. Haha.

Amie balik kerja aku bagitaulah yang anak dia tidur lama petang tu. Lepas tu Amie cakap macam tu lah nursery buat. Bagi ubat batuk dalam susu so that semua budak boleh tidur. Erkkk. Ye ke?



      XOXO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...