instagrammers

Instagram

19.2.12

PC Fair lah sangat


Weekend haritu TTC ada buat PC Fair. Memang semangat la time nak pergi tu. Sebab memang ada barang yang nak dicari. Lagipun amie memang suka menda-menda gini. Dah memang kerja pun dalam bidang tu kan. Sebab tu dia yang teruja lebih bila nak pergi tu.

Bila sampai tu, pelik jugak tengok sebab banyak kain baju yang dijual dari pc. Booth pc adalah dalam dua tiga jek. Frust sekejap rasa. Dia ada hall A dengan hall B. Hall A memang totally jual kain baju. Ada jualan gudang katanya. Barang memang murah-murahlah. Separuh harga murah dari yang jual di pasaran. Aku memang dah berkenan kat satu comforter ni. Akan tetapi *memang banyak akan tetapi aku ni kan*, dieorang buat jual-jual ni time tengah bulan. Apakah motif? Saje nak bagi orang sakit mata gamaknya. Lain kali buatlah time orang dapat gaji ye dak. Barulah semangat nak mencuci wallet para suami. Kannnn??

 

Hall B pulak adalah sikit-sikit orang jual pc. Pastu ada booth buku semua. Memang novel jek lah yang banyak orang beli guna voucher free yang aku tak dapat tu. *jeles*.  Pastu jalan-jalan lagi ada nampak satu booth ni dari KTS. Dieorang ada buat pemeriksaan percuma. Kan aku ni memang pantang dengar perkataan percuma. Haruslah cuba kan. *bukan kedek yek*. Haha..

Masa kami pergi tu dah nak dekat pukul 10pm, kaunter pemeriksaan tu pun dah nak dekat tutup. Borang yang kita kena isi pun tinggal sehelai jek last. Aku isi jek nama kami laki bini. Tanya nurse tu boleh tak buat dua orang, dia angguk jek. Aku tengok orang lain yang datang lepas tu nak buat pemeriksaan, nurse tu kata borang dah abis. Disuruhnya datang esok jek. Kesian


Check tekanan darah, semua normal jek. Bila check kencing manis, aku adalah melebihi paras normal. Alamak. Nak kena kurangkan gula ni. Aku pun heran. Apa yang aku makan, amie pun makan. Tapi kenapa amie punya ok jek. Tak boleh jadi ni. Nak kena minum banyak air masak sampai pecah pundi kencing.

Setel cuci mata, time for cuci perut pulak. Cari tempat makan terdekat. Pergi yang kat sebelah TTC tu jek. Disebabkan tadi check kencing manis tinggi, so aku berazam untuk puasa malam tu. Amie jek lah yang order. Makan sengsorang dia sambil aku tengok dengan mata terkebil-kebil mintak simpati. Tapi takpe. Dok kat situ yang ada wifi free pun dah boleh mengenyangkan aku. Haha.. Dasar. Semua nak free!

P/S : ce tengok kat gambar aku yang ada sign "pandu lalu" tu. macam ada mata kat atas tangan aku. dah ambil gambar baru perasan ada. time bergambar tu takde pape pun. ouh apakah?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...