instagrammers

Instagram

18.2.12

laksa penang di terengganu

Haritu teman amie ke alliance bank dok setelkan urusan dia. Lepas tu teringat ada orang kata depan alliance bank tu ada warung jual laksa penang terbaik punya stok yang boleh buat meleleh-leleh air hidung time makan. Aku pun try beli. Ingat nak beli satu jek. Sebab amie ni kureng sikit kalau menda-menda masam gini. Tapi diri sendiri takut xcukup kalau beli satu jek, so belilah dua bungkus.

Satu rm3 jek. Aku tengok kakak kedai tu letak telur rebus sebiji dalam laksa tu. Laksa dia jangan cakaplah, banyak gila. Rasa macam portion untuk dua bungkus jek. Macam biasalah, kalau aku order memang request taknak sayur, bawang, segala mak nenek sampah sarap semua. Kakak tu dengar aku taknak tu semua, dia gantikan lagi dengan tambah laksa tu. So kind of her kan.


Balik tu aku bukak satu jek dulu. Tengah dok makan, teringat laki. *dah depan makanan, memang lupa semua*. Aku suruhlah dia rasa dulu, kalau sedap pada tekak dia, baru aku bukakkan lagi satu. Dia pun try. Suapan pertama tu senyap. Lepas tu suap lagi. Suap lagi dan suap lagi. Ouh sedap rupanya kata dia. Memang confirm kena bukak lagi sebungkus. Dalam hati dok kata, tak cukup ni nanti aku. *dasar kuat makan*.

Korang kalau aku yang kata sedap tu, maknanya sedap pada tekak aku jek lah. Sebab aku ni semua makanan memang akan kata sedap. Tapi bila amie yang kata sedap, maknanya memang sedap yang amat. Sebab dia ni memang susah nak compliment makanan. Selalu dia akan jawab "biasa je" walaupun pada tekak aku dah sedap. Ini tak, bila dia makan laksa ni, memang dia kata sedap. Cukup semua rasa.

So, korang pun kena try. Lokasi dia warung tepi jalan jek depan alliance bank. Bank tu dok dekat-dekat dengan area courts mammoth. Ouh bercakap pasal courts mammoth, teringat pulak cendol depan courts mammoth jb. Agak-agaknya, hidup x lagi mamak tu ehh? Cendol dia memang terbaiklah! Eh tetiba...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...