instagrammers

Instagram

15.2.12

ke'ep si


Tekak ni terasa macam nak makan kfc pulak. Tapi hati pulak rasa berbelah bahagi sama ada nak pergi ke tak. Bukan apa, takut nanti kena pukul pulak. Aku ni dah la jenis tak penyabar orangnya kalau bab-bab kena beratur tunggu lama-lama. Tak pasal-pasal masuk youtube pulak. Glams sekejap jadinya. Haha. *perasan*

Puas dah pujuk hati ni untuk makan menda lain selain kfc. Tapi degil jugak nafsu ni. Nak tak nak, kena makan jugak. Biarlah dapat rasa sikit pun jadilah. Tetiba idea datang *tinggg*. Kenapa tak try buat sendiri kan?

Selak-selak buku mantera, ouh rupanya senang jek buat dia. Ayam salut dengan telur lepas tu salutkan sekali lagi dengan serbuk tepung serbaguna. Aku tak tau la kfc guna tepung brand apa kan. Kalau aku, aku suka guna yang brand adabi punya. Sedap. Cukup masin segala. Dah siap salut tu semua, goreng. Terus siap. Senang gila rupanya!

Lepas tu gatal nak buat potato wedges pulak. Potong kentang tu style wedges. Lepas tu rebus sekejap nak jadikan dia lembut. Air rebusan tu letak garam yek puan-puan. Jangan biar sampai lembik pulak rebusan tu. Cukup sekadar separuh masak. Aku tak tahu macamana nak kata dia separuh masak ke sepenuh masak ke. Buku yang tulis macam tu, so aku ulang jek. Hehe. Lepas dah rebus, toskan. Tepung serbaguna tu campurkan dengan air lepas tu salutkan dekat kentang tu tadi. Goreng dan dah siap.

Nak buat mashed potato dengan coleslaw. Tapi macam biasalah tahap kemalasan mengatasi segalanya. So makanlah kita dengan makanan pemusnah diet ni. Eh diet ke?

Okeh. Tu jek nak bagitau yang aku ni dah pandai goreng ayam.

 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...