instagrammers

Instagram

8.8.12

Iftar di Ri-Yaz Heritage



Kejadian berlaku tiga empat hari lepas. Tak ingat dah puasa ke berapa. Tetiba amie ajak buka puasa kat tempat kerja dia. Katanya ada kawan dia yang nak belanja. Dah namanya rezeki kan, tak kan nak tolak. Rugi rugi rugi. Hehe.

Time ni waktu hari bekerja. Jadinya rushing sikit lah. Balik kerja nak balik rumah dulu, lepas tu baru ke sana. Masa kami sampai tu pun dah pukul tujuh lebih. Terus tuju nak pergi kaut nasi. Tengok orang dah berderet beratur kat buffet line. Ramai gila orang. Ada dekat 200 kot. Nasib dia buat di ballroom. Kalau buat di restoran dia, mesti pack punya. Tengok cedok-cedok lauk, sekali dengar bunyi azan. Jamahlah nasi barang seketul dua dulu. Makanan kat situ oklah. Kalau yang berkemampuan tu, rasanya tak salah sekali sekala nak makan kat hotel. Tapi kalau aku, nama nak bayar sendiri, tak perlu lah nak makan kat tempat mahal-mahal macam ni kan. Kalau free tu takpe. Haha.


Aku try nasi mandi. Eh betul ke eja tu. Takpe abaikan. Janji sebutan sama. Pada aku macam manis sikit nasi dia. Lepas tu ada macam-macam lauk pauk. Kambing golek lah, ayam lada hitam, ikan masam manis, sayur, udang, banyaklah lagi. Bahagian appertizer dia pun banyak selection item. Western campur eastern. Yang western tu macam salad-salad lah, eastern tu standard orang melayu kitalah kan. Ulam-ulaman plus macam-macam sambal.


Sup dia masa tu ada dua jenis. Tomyam dengan asparagus sup. Tomyam pada aku macam kureng sikit tapi asparagus tu sangatlah sedap. Dia macam cream soup. Alah yang ala-ala campbell soup. Besttt. Cicah dengan roti sapu butter. Memang terbaik. Nak tambah dua kali tapi malu sebab masa tu kami duduk semeja dengan family kawan amie. Family kawan amie tu masa memula berbuka tu cuma ambil kurma dengan kuih jek anak beranak dia. Lepas makan kurma, diaorang pergi sembahyang dulu. Yang kami berdua ni ambil makanan penuh pinggan siap dua tiga pinggan lagi. Malu gak rasa tapi buat bodoh jek lah. Takpe mak buyong ada excuse. Ekekekeke...


Bahagian dessert dia pun macam-macam ada. Kuih melayu memang banyak lah. Tapi aku ni kureng sikit dengan kuih muih. Tak sentuh pun. Tapi aku ambil choc cake dia. Sedap sangat. Yang tu aku tambah sampai dua tiga pinggan. Lepas tu ada bubur yang macam pengat-pengat tu. Ada abc plus ice cream. Air jek aku rasa 6 jenis. Minumlah kau sampai kembung. Cumanya tempat nak ambil air tu jauh sikit dari meja kami. Jadinya boleh control minum air tapi makan banyak. Hee..


Sambil-sambil makan tu dengar live performance. Aku tanya amie kenapa suara penyanyi ni macam sengau jek. Amie kata memang macam tu. Dia lah Adi Jagat. Aku jawab ok tak kenal. Haha. Mana nak kenal kot. Penyanyi tahun berapa tu. Saing-saing saleem masa dedulu tu. Confirm aku kecil lagi time tu kan. Hah korang kalau nak check it out tentang buffet ni boleh tengok kat website dia. RM65 nett seorang untuk dewasa.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...