instagrammers

Instagram

15.12.11

Ouh mak andamku


Kejadian berlaku pada 11.11.11 baru ni. Perghh… date nak cantik jek kan. Haha.. Aku bangun seawal jam 6 pagi. Bayangkan tidur jam 3 pagi haritu, tapi kena bangun pukul 6. Dahlah tidur dalam keadaan mengeras jek. Maksud aku bukan mengeras tu, tapi tangan aku yang kena mengeras sebab inai masih bertepek kat kakitangan semua. Sangatlah sakit badan-badan semua. Tapi tak pe lah. Sekali seumur hidup jek kan rasa pengalaman macam ni.

Lepas mandi siap-siap semua, muka tak tercalit mekap sikit pun sebab katanya nak ke kedai mak andam kan. Pagi tu pukul 6.30, aku ngan eqin bergegas pergi ke homestay untuk ambil laki aku kat sana dan daripada sana terus ke kedai mak andam. Nak harapkan laki aku yang pergi sendiri, mahunya sesat di subuh hari nanti. Alangkah aku yang duduk bertahun lamanya pun tak ingat jalan kat sana, inikan pulak laki aku yang baru sehari dua kat sana (ke memang aku ni jenis yang susah nak ingat jalan? Haha..). Nasib baiklah ada eqin yang baik hati lagi cantik rupawan sudi nak drivekan kami =) (ayat puji kena melambung tinggi. Keh3)

Mekap jek ambil masa 3 jam. Aku rasa muka aku tebal gila kalah kulit gajah. Entah berapa inci foundation mak andam ni dok tepek kat muka aku. Tapi aku biarkan jek dia bereksperimen kat muka aku. Bagus mak andam ni, time dia mekapkan orang, dia kasi duduk kat kerusi yang macam kerusi urut boleh baring tu. So tak adalah pinggang kau macam nak tercabut patah kan. Mak andam tengok aku macam dah nak terlelap tu, dia sumbatkan aku dengan gula-gula hacks. Jangan tidur katanya. Nanti celak jatuh. Masalahnya mata aku time ni tak boleh nak bukak dah. Ngantuk gila weh..

Siap pakai baju semua, dia kasi aku tengok cermin. Omaigod, pipi aku rasa sangat merah. Macam opera cina pun ada jugak. Aku suruh mak andam cairkan sikit. Dia kata nanti dalam gambar tak nampak seri lah pulak. Ok fine. Aku ikutkan lah jugak. Tapi aku tengok dalam kamera aku, merah gila pipi aku. Macam badut sarkas pun ada gak. Tak tahulah macam mana jadinya nanti hasil dari kamera profesional yang aku upah tu. Kot dia ada effect bila guna kamera canggih tu aku tak tahulah. Mintak-mintak hasil dari cameraman aku tu more to natural effect.

Lagi satu, mak andam ni pakaikan aku korset. Memang lelemak kat perut semua berlari bersembunyi. Tapi korang tahu lelemak tu pergi sembunyi kat mana? Dia berlari semuanya naik keatas. Atas sikit jek dari perut aku. Stress okeh. Ambil gambar semua memang kene pegang hand flower tu. Bahagian cover katanya. Haha..

Setel part aku, mak andam tenyeh sikit foundation kat muka laki aku. Bagi tutup periuk-periuk kawah kat muka katanya. Nak siapkan perempuan, makan masa 3 jam. Part lelaki tak sampai 30 minit pun. Senang kan jadi lelaki ni. Siap jek semua, tunggu along aku pick up aku dari kedai mak andam tu nak ke masjid.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...