instagrammers

Instagram

30.1.13

Panggilan



Bila tengok video ni teringat kat Ajmal Irfan. Tapi lupa pulak nak record video Ajmal sebab masa tu dok bantai gelak sebab tengok Aqil Raziq yang ikut abang dia solat time tu. Masa nak rukuk tu boleh pulak Aqil ni berbunyi “eh seluar abang mal koyak”. Bergegar badan-badan dok gelak. Tapi tak boleh nak gelak kuat-kuat sebab abangnya tengah kusyuk solat time tu. Ekekeke..

 Kagum okeh tengok dia dah hafal semua bacaan-bacaan dalam solat. Baru 5 tahun. Harapnya bolehlah kami didik Hariz macam ni jugak. Isyaallah. Plan dah ada nak hantar Hariz sekolah pondok. Aku kalau boleh nak bagi Hariz masuk IQ yang ada dekat bukit payung area rumah kami. Kan ada tiap-tiap tahun negeri kita ni ada buat khatam untuk budak-budak. Hopefully Hariz salah seorang daripada mereka untuk lima enam tahun akan datang.

Cakap pasal sekolah pondok, takkan tetiba kami nak datang melawat Hariz kat sekolah, dia daripada jauh nak jerit “mumyyyy daddyyyyyy”. Rasa macam pelik pulak. Dan aku tahu orang-orang keliling pun mesti akan muntah hijau bila dengar. Dan aku juga tahu ada orang dok bercakap kat belakang pasal panggilan tu. Tapi aku peduli apa. Pasal aku pikir yang bagi makan minum aku anak beranak adalah kami laki bini. Aku ni ada sifat keras hati yang mana aku tak ambil port orang nak kata apa. Tapi tu aku kata “orang”. Means orang lain la. Tapi bila laki sendiri yang tegur, aku biasanya akan dengar. Dah namanya syurga aku bawah tapak kaki dia kan.

Selama ni laki den tak ada lah kata taknak anak panggil aku mummy. Dia ok jek dengan panggilan tu. Tapi satu hari tu, entah macamana tak tahu hujung pangkal tetiba dia kata, “kalau panggil umi kan lembut sikit bunyinye”. Pandai kan nak ambil hati aku. Tak ada kata “tak boleh”. Tapi dia phsycho  aku dengan cara memuji. Terus hati aku yang keras ni jadi lembut. Ok. Lepas ni Hariz panggil UMI ABI pulak okeh. 

Tu adalah panggilan setakat harini. Esok lusa kalau aku berubah hati nak suruh panggil omma oppa pulak siapa tahu kan? Haha..


5 komentetar:

MadianiMamat said...

yeahh i setuju 100%... keh3.. daddy amat la x sesuai ngan ami. hoho

Anonymous said...

Setuju ...sy sokong...hehe

shakila mubarak said...

rmai betul penyokong-penyokong harimau malaya. eh salah. penyokong hariz!

itangmanih said...

Ai nk tukar la panggil mummy daddy...sesuai x?haha

shakila mubarak said...

Ofkosla sesuai. Org key el jek yg blh panggil gittewww..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...