instagrammers

Instagram

28.7.11

Sleeping Beauty



Hi u olls. Ni nak cite mende yang jangan korang lakukan ketika tidur. Nanti bolehlah nampak gorjes bila bangun tidur tu kan..

1. Jangan Tidur Dengan Memakai Jam
Jam dapat memancarkan radioaktif. Walaupun kecil, tetapi jika anda memakai dalam jangka masa yang lama termasuk waktu tidur pun korang pakai, lama-kelamaan ia akan memberi kesan negatif kepada kesihatan anda.

2. Jangan Tidur Dengan Memakai Bra (Coli)
Menurut kajian saintis America, mereka mendapati jika memakai bra/coli terlalu lama, peratusan untuk mendapat penyakit barah payudara adalah tinggi. Jadi tanggal-tanggalkan lah ye.

3. Jangan Meletak Handphone Di Sebelah Anda
Walaupun terdapat sebahagian daripada kita menjadikan handphone sebagai alarm, namun begitu adalah digalakkan jika anda meletakkan handphone anda tu jauh-jauh, sebab para saintis telah membuat kajian bahawa barang-barang elektronik termasuk telefon bimbit dapat memancarkan gelombang magnetik dan boleh menyebabkan gangguan pada sistem saraf kita. Oleh itu, adalah digalakkan untuk meletak handphone tu jauh-jauh atau switch off je terus.

4. Jangan Tidur Dengan Memakai Make-Up
Tidur dengan memakai make-up boleh menyebabkan kulit muka cepat rosak. Ini adalah disebabkan kulit muka tidak dapat bernafas.

5. Jangan Tidur Dengan Orang Lain Yang Bukan Suami/Isteri Yang Sah
Hahha.. ini yang paling penting. Karang ada pulak yang kena serang. Keh3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...