instagrammers

Instagram

1.9.10

53

KUALA LUMPUR: Seramai 149 bayi merdeka dilahirkan di beberapa negeri pada sambutan Hari Kemerdekaan ke-53 bermula jam 12 tengah malam kelmarin sehingga petang semalam.

Di KOTA BHARU, seramai 27 bayi dilahirkan termasuk sepasang kembar lelaki dan perempuan di hospital utama di negeri itu.

Di KUALA TERENGGANU, 26 bayi termasuk 17 lelaki dan sembilan perempuan dilahirkan di enam hospital di seluruh negeri.

Di SEREMBAN, seramai 29 bayi dilahirkan di beberapa hospital kerajaan dan swasta di negeri itu dengan Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) mencatatkan kelahiran paling ramai iaitu 12 kelahiran.

Di KLANG, Selangor mencatatkan kelahiran 27 bayi dengan kelahiran teramai di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) yang mencatatkan 20 kelahiran.

Di KUANTAN seramai lapan bayi termasuk lima lelaki dan tiga perempuan dilahirkan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) sehingga jam 11 pagi.

Di IPOH, seramai 14 bayi dilahirkan membabitkan lapan bayi lelaki, enam perempuan termasuk sepasang kembar, dengan kelahiran pertama di Hospital Raja Permaisuri Bainun pada jam 12.44 pagi.

Di KUCHING, seramai 18 bayi termasuk 10 lelaki dan lapan perempuan dilahirkan di Hospital Umum Sarawak, (HUS) dengan bayi pertama dilahirkan pada jam 12.17 pagi iaitu bayi perempuan keturunan Bidayuh. 

(untuk selanjutnya..)


Mana orang Johor? Tidak sempat beranak kah mereka pada Hari Kemerdekaan? Rugi-rugi.. Kalau tidak, boleh dapat cuti free masa birthday..

6 komentetar:

MadianiMamat said...

ehem2...dah ade blog nmpk...cantik layout...dah lebih advance dr otai ni...hehe

shakila mubarak said...

ehem2.. tengoklah siapa sifu dia..

MadianiMamat said...

ehem2...btol dah tu...hahaha...
yg nufnang, follower, about u tu sume letak la tepi....nape terperosok ke bwh ini???haha

shakila mubarak said...

saje je.
i orang yang merendah diri.
keh3..

nana said...

hebat ar dah ada blog...singgah2 nmpak plak iklan nuffnang tgh kelip2...bkn main lg yea...kena kongsi n i...bahagi 3, cik dgn kak na pemegang share gok..hah3x..

shakila mubarak said...

xde la hebat sgt kak na. bak kate amie, buah cempedak diluar pagar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...