instagrammers

Instagram

20.9.10

Malam Pertama

Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini.Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran. Mamat memimpin isterinya ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurnya.

"Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?" sapa Pak Ucu.

"Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu." sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yang masih belum dibuka Mamat susun ke tepi. Lampu ditutup. Merebah diri ke katil pengantin, Mamat menoleh ke arah isterinya.

"Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu." Isterinya hanya mengangguk tanda setuju.

Entah pukul berapa sekarang, Mamat pun tidak tahu. Keadaan di luar gelap gelita dan senyap sunyi. Tanda sanak saudaranya telah pulang dan keluarganya telah tidur.

Jari jemarinya lembut membelai rambut isterinya. Dia selak rambut ikal yang menutupi telinga isterinya lalu membisikkan "Assalammualaikum!" ke telinganya untuk menguji.

"Wa'alaikummussalam." Rupanya isterinya masih belum tidur. Dia mengucupi pipi halus isterinya. Dia kucup dahi isterinya yang mulus. Semerbak harumnya menusuk deria bau. Akan ditunaikan tanggungjawabnya sebagai suami malam ini. Jari-jemarinya terus membelai tubuh isterinya. Perasaannya tidak dapat dikawal lagi, namun...

"Kringggggg...."

"Tik..tik..tik..tik..."

"Kring.. kring..kring.."

Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana memenuhi ruang biliknya. Terkejut dengan segala macam bunyi yang ada, Mamat membuka lampu. Serentak itu, terang benderang seluruh rumahnya. Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan semua orang di rumahnya.

Mamat mencari-cari punca bunyi-bunyi itu. Matanya terarah ke sekotak hadiah yang masih terbalut rapi. Dia buka dengan pantas dan di dalamnya terdapat 5 buah jam loceng. Juga sekeping kad berbunyi... Selamat Pengantin Baru,

Jangan gopoh-gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami potong stim.

Dalam hatinya.. Cilaka Cilakak punya kengkawan. Potong stim betullah!!!

~TAMAT~



"Lesson learn nye kat sini ...... Buka leerRRRR hadiah tuu duluu>>> hihihehe..."

2 komentetar:

eazlye said...

hahaha...cagher dowh nk bg adiah kawen camnih kat member..hahahaha

shakila mubarak said...

bg yg bunyi die bergema 1 uma. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...