instagrammers

Instagram

14.10.12

Holi-holiday

Weekend baru ni macam biasalah amie kerja. Dia memang minggu kedua dan keempat kena kerja half day. Jadinya duduk lah aku kat rumah sorang-sorang mengemas apa yang patut. Tengahari tu dapat sms dari amie, “Sila packing baju, seluar, kain, baju renang. Kita pergi holiday”. Amboi siap nak berenang bagai tu yang tak tahan tu.

Petang tu dalam area pukul 4 gitu, amie pun balik kerja. Siap-siap terus gerak. Kejap jek perjalanan tau-tau dah sampai. Rupa-rupanya bercuti di pulau. Pulau mana? Pulau Duyong. Haha. ‘Jauh’ bebenor destinasi percutian kali ni.

Sampai-sampai terus ambil bilik. Dok rehat kejap sambil makan mee goreng basah yang dibeli kat pasar malam depan resort tu. Best. Sebab orang tu baru jek siap goreng so makan panas-panas adalah sangat heaven. Kenyang perut barulah hati happy kan. Baru ingat nak memanjakan mata yang dipanggil-panggil bantal empuk kat bilik tu, sekali amie ajak pergi swimming pool pulak. Ikutkan aku nak pergi kolam esok pagi jek barulah feeling macam mat saleh berendam pepagi kan. Tapi haruslah taat dengan cakap suami. Ikutkan aje pergi petang tu. Tapi nasib baik tak pergi esoknya sebab pepagi esoknya adalah hujan. Fuhhh nasib baik kalau tak memang melopong jek lah jawabnya.

Pergi kolam petang tu, orang adalah sangat ramai. Memula tu nak turun masuk ke kolam macam takut-takut. Dalam kepala otak aku ni macam-macam dah dok berimaginasi. Takut jatuh licin ke, lemas ke, macam-macamlah. Tapi kuatkan semangat jugak. Orang kata dok berendam dalam air sejuk lelama boleh cepat beranak. Jadi moh kita terjun. Sila bayangkan macamana aku berenang dengan pelampung yang berat diperut. Haha. Nak berenang tu boleh jek, tapi nak terapungkan badan sambil berbaring tu memang tak boleh. Rasa kat bahagian perut macam tenggelam jek. Berat sangat kot.

Nak dekat maghrib gitu, kami balik ke bilik. Rehat-rehat kejap, lepas isyak pergi dinner kat restoran. Kebetulan bos amie on duty hari tu. Jadinya diajaknya kami join sekali dinner dengan dia. Aku ok jek. Janji perut kenyang. Haha. Makan punya makan sambil berbual tak sedar jam dah pukul 11 lebih. Rasa macam sekejap jek. Lepas tu balik bilik masing-masing dah ngantuk.

Esok pepagi awal-awal lagi amie dah kejut. Ingatkan nak pergi mana, rupanya nak ajak pergi breakfast jek. Semangat betul laki aku ni. Dia kata aku ni kalau makan dah lah berejam, kalau pergi lewat-lewat nanti, ada yang orang dah clearkan buffet tu. Betul jugak kata laki aku tu. Hee..

Lepas breakfast kami pergi jalan sekitar resort tu. Macam kan tourist pulak padahal tempat kerja lama aku merangkap tempat kerja sekarang laki aku ni. Haha. Ye lah. Dulu-dulu kan namanya bekerja. Mana nak ada masa jalan-jalan ambil angin sambil ambil gambar semua ni kan. Time-time bercuti macam ni jek lah nak feeling-feeling tourist kan. Hee..

Lepas tu balik bilik, kemas apa yang patut, kami pun check out. Walaupun holiday cuma 2 hari 1 malam jek, rasa release sekejap kepala ni. Kalau tak, mana nak pikir hal kerja lagi, hal nak beranak lagi, macam-macamlah. So masa-masa macam ni sangatlah diappreciate. Lepas ni takde dah nak jalan-jalan. Silap-silap kena kuarantin dok dalam rumah 2 bulan. Ngee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...