instagrammers

Instagram

15.8.13

Raya kedua 2013

Raya pertama beraya sampai ke tengah malam. Pagi raya kedua memasing bangun matahari dah tegak atas kepala. Haha. Dengan Harz pun bangun lambat. Sedaplah mak kau ni pun dapat tidur lama sikit. Alhamdulillah raya kedua Harz dah baik dari demam. Cuma bintik-bintik jek ada kesan sikit.

Bila bangun dah lambat. Breakfast pun dah masuk time lunch. Makan, rilek-rilek kat rumah. Petang tu hantar aunty aku ke Larkin sebab dieorang dah nak balik Singapore. Sampai kat Larkin, kami pergi makan kat Pizza Hut sebab memasing dah kelaparan konon lunch tak makan apa pun lagi kan. 


Bila makan ramai-ramai ni kan seronok kan. Meriah dia tu lain macam. Harz pulak keletahnya lah hai. Orang dah nak balik ni baru lah dia nak bermanja-manja dengan orang. Mungkin sebab dah baik demam. Tu yang mood pun ok tu. Kasi suap pizza habis sekeping kau. Pemakan tegar macam ummi sangat kau nak. Haha.


Lepas makan, kami anak beranak ke area Bandar Baru Uda. Nak pergi beraya rumah atok saudara aku. Pergi 2 buah rumah. Time aku kecil-kecil dulu aku pernah tinggal kat rumah dieorang ni. Now bila pergi tengok cucu dieorang yang dulu kecil-kecil baya Harz sekarang dah besar tinggi kalah aku. Sekejap jek masa berlalu. Tapi takde ambil gambar pun sebab aku malu. Hihi.

Habis beraya dah malam. Singgah kejap kat Aeon Bukit Indah sebab dah dekat sangat dengan Uda. Pergi semata-mata nak ke sushi king. Tapi jalan punya jalan sekali ternampak daiso. Macam-macam ada dalam tu. RM5 jek kan barang-barang dia jual. Apa lagi rambang mata lah jawabnya. Dapatlah car charger’s fon. Barang murah. Siapa tak suka kan. Amie pulak nampak ada batang yang boleh kepit. Tengok kat gambar semua tulisan jepun. Memang tak paham lah kan. Tapi ada gambar batang tu boleh kepit untuk barang kat tempat tinggi macam kita nak tarik langsir yang tinggi-tinggi ke. Aku tengok amie pegang mendealah tu lepas tu letak balik. Time dah nak balik tu aku tengok dia ambil lagi mendealah tu. Aku cakap kalau nak tu ambil jek lah. Nanti teringat-ingat pulak kalau tak beli. So dia pun ambil bayar. Bila di Tanya nak buat apa dengan batang tu, dia kata nak tangkap ular. Pfttttt.. Imaginasi tak hagak-hagak kau.

  
Dok dalam daiso jek dah berjam. Sampai berbunyi announcement kata kedai nak tutup. Alamatnya memang tak sempat lah nak merasa sushi. Huhu. Layankan Harz main menda gerak-gerak yang ada stereng ni. banyak. Dekat 10 ketul ada. Orang tak ramai. Apa lagi rambang mata lah Harz. Lepas naik satu, pindah yang satu lagi. Letih melayan Harz. Tamak haloba. Semua dia nak menerai. Sampai kena pujuk-pujuk ajak balik. Tu pun takmauuu. Last-last hangkut jek bawak balik. Mall dah nak tutup nak. Awak nak tidur kat sini ke. Phewww..



      XOXO
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...