instagrammers

Instagram

25.6.12

Baju baby


Harini nak cerita pasal baju baby. Aku ni sebenarnya sangat lah suka dengan rompers. Cute-cute jek tengok bile disarung dengan legging kan. Nak beli kat sini memang tak banyak choice. So tangan ni dok gatal beli di alam maya. Usha-usha tengok ada satu blog ni jual. Memang murah compared dengan yang lain sebab dia dapat harga borong. Bila dah tengok yang berkenan, sekali order sampai 10 pasang lah kan. Tapi bila time nak buat payment, disuruhnya tambah duit sebab katanya silap kira. Lepas dah buat payment, malam tu disuruhnya tambah lagi sebab sekali lagi dikatakan ada kesilapan teknikal. Pada aku, macamana orang berniaga tapi bab kira-kira duit boleh salah. Kalau sekali takpe lagi. Ni sampai dua kali dok suruh tambah duit. Aku dah rasa lain macam. Kalau bab duit dia dah kalut semacam, macamana dengan pemilihan baju tu, penghantaran lagi kan. Bukan lah aku tak mampu nak tambah duit setakat seploh ringgit tu, tapi aku cuma rasa suspicious.

At the end, malam tu aku sms jek suruh cancelled order minta refund duit. Sambil buat muka sedih sambil taip sms. Pergi dapur terus masak makan malam dengan hati yang sedih. Sobsob. Tapi jangan tak tahu, muka jek sedih tapi masakan tak menyedihkan yek. Laki oden tambah tiga kali nasi. Jangan salahkan oden kalau perut laki oden buncit. Haha..


Berbalik pada cerita baju tu, sambil sedih-sedih tu, aku dok bukak beg plastik baju yang aku dah beli sebelum ni. Sekali tengok-tengok, eh aku ada beli lah rompers sebelum ni tapi boleh terlupa. Haha. Eksaited kau dok pilih baju baby je sekarang ni padahal baju kerja sendiri tak terbeli sampai tak tahu dah nak pakai apa. Lepas tu aku dok belek baju-baju adam yang akak bagi. Terus rasa happy semula. Psycho diri sendiri kata takpelah rompers baby tu kita beli bila dah confirm tahu gender baby nanti. Time tu baru bersemangat nak pilih kaler apa kan. Lagipun baju yang akak bagi ni memang super banyak. Kalau nak diikutkan, setahun tak payah beli. Tapi tu lah, kita ni as a bakal ibu kadang-kadang tu tereksaited lebih. Bakal bapa dok geleng kepala je. Hee..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...